Під час воєнного стану багато хто був вимушений  евакуюватися у більш безпечні регіони України, деякі -  залишилися без паперових чи цифрових документів.  Тому, Урядом для забезпечення швидкого підтвердження особи постановою від 10 березня 2022 року № 248 затверджено порядок застосування єДокумента у період дії воєнного стану.

         Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2022 №248  затверджено Порядок застосування є Документа в період дії воєнного стану (далі – Порядок), яким визначено таке поняття як єДокумент, процедуру його формування, пред’явлення та встановлення достовірності.

         Зокрема Порядком визначено, що єДокумент – це документ, що посвідчує особу в період дії воєнного стану, у формі відображення в електронній формі інформації, що ідентифікує особу та міститься в паспорті громадянина України та/або в паспорті громадянина України для виїзду за кордон, та/або в посвідченні водія разом з унікальним електронним ідентифікатором (QR-кодом), який забезпечує перевірку зазначеної інформації.

 У єДокументі відображаються такі відомості:

  1. назва документа;
  2. реквізити (назва, серія та/бо номер) паспорта громадянина України або паспорта громадянина України для виїзду за кордон, або посвідчення водія;
  3. прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) особи українською мовою та латинськими літерами;
  4. стать;
  5. громадянство (за наявності);
  6. дата народження;
  7. відцифрований образ обличчя особи (за наявності);
  8. реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (за наявності);
  9. адреса зареєстрованого місця проживання та дата реєстрації (за наявності).

єДокумент:

  • має тимчасовий характер;
  • містить паспортні дані особи та ідентифікаційний номер;
  • пред’явлення його особою здійснюється під час воєнного стану;
  • пред’являється на електронному пристрої (смартфоні), через мобільний додаток Порталу Дія без додаткового пред’явлення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України.

Як сформувати єДокумент?

Крок 1. Встановити мобільний додаток Порталу Дія на електронний пристрій, критерії якого підтримують використання такого додатка, підключений до Інтернету.

Тобто треба завантажити застосунок Дія на смартфон. Це можна зробити із App Store або Play Market.

Щоб не втрапити в пастку Інтернет-шахраїв, слід встановлювати лише офіційні мобільні застосунки із перевірених ресурсів.

Крок 2. Пройти відповідну електронну ідентифікацію (процедуру встановлення особи), автентифікацію (процедуру перевірки достовірності заявлених даних) та авторизацію (процедур надання прав).

Тобто спочатку треба зареєструватися в системі, пройти відповідний процес перевірки достовірності даних особи, після чого авторизуватися за допомогою BankID.

Авторизація за допомогою BankID  – це спосіб електронної верифікації громадян через українські банки для надання адміністративних та інших послуг онлайн та дозволяє дистанційно підтвердити особу людини. Але користуватися цим сервісом, який надається Національним банком України, можуть лише клієнти тих банків, які підтримують BankID.

Як пройти авторизацію за допомогою BankID?

  • на головному екрані застосунку Дія треба натиснути на іконку BankID;
  • вибрати з наявного переліку відповідний банк;
  • застосунок Дія автоматично перенаправить у мобільний застосунок банку для підтвердження авторизації;
  • далі треба ввести номер телефону, до якого «прив’язаний» мобільний застосунок банку, пароль та підтвердити вхід;
  • на вказаний номер телефону надійде SMS-повідомлення з кодом, треба ввести його;
  • далі слід вести PIN-код від своєї банківської картки;
  • підтвердити згоду на обробку персональних даних.
  • далі знову відбудеться перенаправлення в застосунок Дія;
  • потрібно придумати та підтвердити код для подальшого входу в застосунок Дія.

Крок 3. Якщо застосунок Дія був встановлений раніше, необхідно його оновити.

Це можна зробити із App Store або Play Market. Крім того, слід регулярно оновлювати застосунок, оскільки поступово в Дії з’являються різні корисні опції та доступні нові послуги.

Крок 4. Зайти в застосунок Дія і у ньому автоматично з’явиться єДокумент.

Тобто єДокумент не треба додатково замовляти чи генерувати. Він містить всю необхідну інформацію для підтвердження особи та унікальний електронний ідентифікатор (QR-код), який дозволяє перевірити єДокумент безпосередньо під час його пред’явлення.

Якщо виникли додаткові питання правового характеру – телефонуйте за безкоштовним номером системи БПД 0 800 213 103. За цим номером надаються консультації та роз’яснення з правових питань, додаткові відомості про надання безоплатної правової допомоги тощо.

 

Сектор Надвірнянське бюро правової допомоги

відділу безоплатної правової допомоги

Івано-Франківського місцевого центру з надання БВПД