Протягом 31 січня – 02 лютого 2022 року на Прикарпатті відбувся семінар «Щорічна стратегічна сесія: консолідація зусиль ІГКР, ДПСС, ГО суддів щодо попередження появи сексистської реклами». Захід проведено за підтримки Представництва Фонду ім.Фрідріха Еберта в Україні, співорганізаторів ВГО «Українська Асоціація Маркетингу», Індустріального Гендерного Комітету з Реклами, за участі представників Держпродспоживслужби, до компетенції яких віднесено контроль за дотриманням законодавства у сфері реклами.

Організаторами забезпечено всі встановлені Урядом України заходи безпеки на момент проведення сесії.

В ході семінару розглянуто ряд важливих питань, серед яких:

  • світові тренди реклами; рекомендації CM/Rec(2019)1 «Запобігання та боротьба із сексизмом;

  • обговорення змін до Закону України «Про рекламу»;

  • особливості реклами в мережі Інтернет та соціальних мережах;

  • презентація справ ДПСС за 2021 рік;

  • обговорення плану співпраці на 2022 рік.

Особливу увагу на сесії приділено повномасштабному всеукраїнському дослідженню щодо ставлення населення України до дискримінаційної за ознакою статі реклами, проведеному у 2021 році, яке вкотре підтверджує негативне ставлення споживачів до такої реклами.

Повний текст дослідження розміщено за посиланнями:  http://library.fes.de/pdf-files/bueros/ukraine/18251.pdf,   www.uam.in.ua 

Запис ефіру: Youtube-канал УНІАНhttps://youtu.be/k39Z-iAjz7c.

Фахівці Держпродспоживслужби в робочих групах мали можливість практично оцінити та підвищити рівень знань діючого законодавства та нормативних документів в т.ч. Стандарту недискримінаційної реклами України.

 

Додатково інформуємо.

08 січня 2022 року набрали чинності зміни до Закону України «Про рекламу» (підстава Закон України від 10.09.2021 № 1750-ІХ), якими дано визначення понять «дискримінаційна реклама» та «дискримінаційна реклама за ознакою статі».

Так дискримінаційна реклама – це реклама, яка вміщує чи використовує твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками щодо особи та/або групи осіб, а також такі, що дискредитують товари інших осіб.

Дискримінаційна реклама за ознакою статі – реклама, яка: містить твердження та/або зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншого виду перевагу однієї статі над іншою, та/або про стереотипність ролі чоловіка та жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини; принижує гідність людини за ознакою статі; демонструє насильство за ознакою статі; містить зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об'єкту з метою привернення уваги споживача, та/або натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не мають прямого відношення до рекламованого продукту чи способу його споживання.

В Україні забороняється розповсюдження реклами, яка є дискримінаційною  в т.ч. за ознакою статі. 

У випадках, коли реклама містить інформацію або зображення, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності, або містить ознаки дискримінаційної реклами, слід звертатись до Головного управління Держпродспоживслужби в Івано-Франківській області: вул.Берегова, 24, м.Івано-Франківськ або за тел. (034) 559617.